09 januari 2010

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Kalla dagen va. Kan säga att det är mitt finger som skymmer linsen lite om ni nu undrar över det. Men försök ta kort i minus 23 grader med vantar får ni se hur lätt det är. :-). Här har vi precis kommit ut på sjön och kl är nog runt 11 och tempen visade på -23 grader och jag undrade och undrar än om man är frisk i kroppen men ut kom vi.


Samma tid och vi trampar på obruten sjö. Sen senaste snöfallet så har ingen varit här. Dom spår som syns är Markus eller så är det mina. Fränt att få vara först någon gång. För som dagen utvecklades så var det enda gången det inträffade.


Här sitter han mästerpimplaren. Idag så slog han mej inte. Han förnedrade mej. Han fiskade nog upp mellan 70 och 80 abborrar och jag fick upp knappt en tiondel av det. Snacka om att han fiskade mej av isen och upp i naturen. Nu vet jag inte vad jag ska hitta på för att kunna pimpla upp mer borrar än Markus. Jag ska börja med att köpa en ny pirk, en exakt lika dan som han har då har jag elliminerat det i alla fall sen blir det nya limkrokar så är det problemet löst med. Så ska vi se vid nästa sammankomst i Februari om det inte ska gå och hänga med lite bättre.

Solen börjar dala och kylan gör sej påtaglig runt fingrar och tår. Skägget är fullt med is på oss båda och vi börjar se ut som isskulpturer. Kl är nog runt 14,30 när bilden togs och vi höll nog ut i en 50 minuter till innan vi gav upp vid 15,20 då började de flesta kroppsdelarna strejka. Men solen värmde gott en stund på dagen så man kunde härda ut en liten extra stund i den bitande kylan. Innan vi vände hemåt mot bilen.
Så är vi då på väg hem efter ännu ett härligt och roligt fiskeäventyr. Det är alltid lika roligt att vara ut med Markus det gör att man inte har en minut tråkigt på dagen. Jag ser redan fram mot nästa äventyr då vi ska iväg på någon oförglömlig resa kort eller lång. Det coola är att nu när jag åkte hem så började temperaturen att stiga så när jag klev ur bilen hemma vid så var det bara -8 grader, det är ju snart läge för kortbyxor igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar