02 januari 2010

Äntligen klart

Motorvärmarkropp

Instegskabel

Grenledningssats
Detta är vad jag har monterat idag. det ser inte mycket ut för världen men dat har tagit mej hela dagen att montera. Det är trångt så man inte kommer åt att knacka bort frostpluggen till motorvärmarkroppen. Det lyckades till slut, men sen ska ju kablarna dras runt i motorutrymmet och det är lika trångt där. Sen ska det borras en massa hål och då gäller det att se till så det inte är något i vägen på andra sidan plåten. Men allt har gått bra och nu är det gjort så nu är jag glad. Förhoppningsvis så ska jag slippa skrapa rutorna i framtiden. Det ska ju bli uppåt 20 grader nästa vecka så jag sätter den på prov direkt. Nu är det bara olje och kamremsbytet kvar innan den är redo för att börja sin tjänstgöring till rallyna. Jag vill säga tusen tack till Sven-Eric på Höre bilservice som hjälpt mej med goda råd och lånat ut sin lokal till mej.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar