22 mars 2010

I brist på annat


Låset har krånglat en tid på Knackelibrankelfnatt så i förra veckan tog jag mej tid att byta det så jag kan låsa den igen. Det var bara ett litet smärre ingrepp i dörren så var det fixat. Nu ska det bara bytas bromsar bak så är den klar att besiktigas i april.


Beställde några flugor som ska med ner till havsörningsfisket i Kivik nästa vecka. 6 st blev det med det komiska namnet Pattegrisen kan man ju fundera på hur dom kom på det namnet till denna fluga. Bilden är lånad från min väns blogg som finns här. http://salmonizer.blogspot.com/
Så nu är det bara att hoppas på att vädret är med oss och fisken vill hugga när vi är där nere.



Ytterligare lite saker som man investerat som ska med ner till havsöringsfisket vid Österlens kustband nästa vecka. Innerst inne hoppas jag att jag slipper använda dessa då dom ska förpassas ut i vattnet med hjälp av kastspö. Jag vill helst att dom ska ta på flugspö.


En stycken ny fiske/rallymössa införskaffat till priset av gratis. Det vet ju alla att gratis är bäst. Den kommer värma fint på vinterrally och vår och höstfisket. Tack för den Patriks äkta hälft.






2 kommentarer:

  1. VA!!!!! Ska du svika din gamla "volvomössa"?????? denna världen kommer aldrig bli som förr igen!!!:( Men det var ju kanske tur att den var gratis så du inte känner dej TVUNGEN att använda den!!

    SvaraRadera
  2. Mja schyyyyyyyyyyyyyyy du får va lite tystare så inte volvomössan hör dej. Den ska fasas ut succsesivt under en tid av tio år. Men man måste ju ta och "köra in" den nya mössan på sina uppgifter. Som att bringa tur i fiske och rally.

    SvaraRadera