26 december 2009

Kampen slutade som vanligt


Så här har det sett ut under dagen. Man har suttit och glott ner i ett hål och ryckt lite i ett spö och hoppats på det bästa. Men det slutade som det alltid slutat i våra kamper.



Med sådana här fiskar så har man inte mycket att säga till om. Det blev storstryk som vanligt. men jag är en god förlorare och tyckte det var gott att komma ut en sväng. Men jag gick hem lite före Markus.

Och här kommer dagens segrare knallande i soldiset när himlen klarnade upp och solen gick ner. Det var det enda vi fick se av solen idag. Det har snöat utav bara den. så det var tungt att pulsa i snön. Men vi har bestämt att nästa vecka så kommer det att bli en ny tvekamp på en ny sjö och då hoppas jag att jag kommer att få min revanch. Ska bara beställa lite andra pirkar och lite tillbehör så ska vi nog se på trissor nästa vecka. Då är det nytt år och nya tag ska tas i fisket. Någon gång måste det gå att slå han i abborrfisket.

2 kommentarer:

  1. Det låter som ni har haft trevligt ute på isen!! Kanske en kan få följa mä på eran tvekamp nån gång?? (hehe, då blir det ju trekamp, juh!!!!!) ;)

    SvaraRadera
  2. Det är klart att det går bra, ju fler vi är desto roligare kan vi ha. Nästa kamp är på lördag den 2 januari 2010. Slå en signal om du vill följa med fiskekortet kostar 60 kr för en dag. Vi ska ut på en sjö där det drogs relativt stora abborrar förra vintern. Så vi ska försöka ta de stor då.

    SvaraRadera