07 maj 2010

Hovmantorp nästa

Här ser man inte så glad ut märkligt nog. Affären är klar och båten står hemma. I morgon så ska båten iväg på sitt första äventyr i min ägo. Jag ska köra ner den till Hovmantorp och till Joakim på Lorents Marinprodukter där dom ska utrusta båten för kommande trollingturer. Den kommer att få bo där nere några dagar då allt ska monteras innan jag hämtar hem henne lagom till helgen. Sen får vi se vad som händer nästa helg. Antingen så far vi upp till Jukka på YM`s och inhandlar dom sista sakerna till fisket och har inte allt kommit hem så blir det nog en provtur på vättern. Vi får se. Först är det i alla fall Hovmantorp som gäller.

2 kommentarer:

  1. Båt???? Du har ju för fan investert dig ett FARTYG!!! =) Ser fram mot att ta en tur med den framåt sommaren...

    SvaraRadera
  2. Hmm min kära bror om jag inte missminner mej så måste farkosten vara över tolv meter för att få kallas fartyg, så tekniskt sett så är det en båt :-)

    SvaraRadera