08 maj 2010

Då har man vart och kört iväg båten till LMP som ska bygga om den lite. Så här såg den ut idag när jag lämnade den. Förhoppningsvis så får jag tillbaka den till om 14 dagar kan ev bli lite längre.

Dessa spöhållare blir det 16 stycken av. 1o på taket och tre på varje djuprigg.

och detta är djupriggarna jag har beställt av dom. Canonriggar med teleskopbomar som klarar upp till 9kg lod.


En bild till på hela djupriggen

På sånna här svirvelplattor ska djupriggarna sitta.

Det jag inte fått med på bilder är själva bågen som ska löpa utmed sidorna och taket. Den ska dom tillverka själva så den blir som jag vill ha den i rostfritt stål. Linhjulen var inte klara heller än så det kommer bilder på dom sen, dom kommer att vara fint eloxerade i blått dom med. Med stora bromsrattar som inte kan skruvas av när linhjulet släpper ut linan samt att dom inte övervarvas så lätt. Sen har jag köpt till två pulkor som inte heller finns på bild än samt en autopilot som ska installeras och kallibreras innan jag hämtar båten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar