21 november 2009

Lite mer mocklande

Var inne en sväng i garaget och fixade till ett ljus som var lite lågt samt att jag lagade till ett litet hål i avgassystemet med. När bilen ändå stog på lyften så fick jag hjälp med att fixa till växelreglagen så nu är spaken i läge så man slipper sitta och vispa i lådan innan man hittar en växel. Det blev som nytt. Får se om det blir nästa helg eller om det går ända in i Dec innan jag hinner byta kamremsats och alla filter samt olja. Det är väl den stora operationen som är kvar. Ska bli spännande och se nästa vecka vad den har tagit i bränsle. Just nu så har jag åkt 69,8 mil på en full tank (42 l) och då är det nog c:a 6-7 liter kvar att köra på. Det verkar innebära en förbrukning på 0.52 liter/mil blandad körning. Så det borde ju gå att komma ner på under 0,5 vid långresa. Men det slutgiltiga svaret om förbrukning blandad körning får vi nästa vecka. I morgon blir det nog en riktig slappardag där jag inte kommar att göra ett dyft. Det gäller att vila när man kan nu för på veckodagarna är det full fart på jobbet och så kommer det att vara fram till jul på Rusta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar